Picable
Pokok Belimbing Tanah; belimbing, tanah

Pokok Belimbing Tanah

by fazli
published on Oct 27, 2008

Inilah Pokok Belimbing Tanah.

  
I Like It!
8
Liked It
Comments (16)
#1 by Adam M.Isa, Nov 24, 2008
Kenapa pokok Belimbing Tanah tak sama...ekkk, lain macam je pokok ni.

Adam
#2 by ADAM M.ISA, Dec 20, 2008
Assalamualaikum...,

Yang mana satu betul ekkk....pokok Belimbing Tanah ini atau yang macam kat Melur.com tu ya...?
#3 by zamri, Mar 25, 2009
ni bukan belimbing tanah.jangan nak kelentung.tengok melur.com
#4 by radzi47, Apr 1, 2009
ini memang pokok belimbing tanah.rasanya masam dan bentuknya macam buah belimbing hanya saiz saja yang kecil.biasanya pokok ini digunakan untuk rawatan darah tinggi
#5 by remy, Apr 21, 2009
cantiknye bunge
#6 by fadhil, May 11, 2009
yang kat melur tu betul,yang ini pun belimbing tanah juga atau belimbing pasir.berkhasiat untuk mengubati kencing manis.kawan saya dah cuba,memang berhasil.rupa buah sama macam belimbing rasanya masam.dalam pemerhatian saya,monyet suka memakan buahnya,tentu ada khasiatnya.
#7 by nawang , Jun 13, 2009
aku mau taya , kenapa pohon belimbing kok gak sama kan
pohon ya kan sama
tus kegunaan ya untuk beda2
aku tu suka bangt ama buah belimbing
buahya manis dan dagingya sangat tebal
#8 by isma, Jul 9, 2009
Memang ini belimbing tanah. Saya dah lihat kat melor.com, itu bukan belimbing tanah.... tanya balik melur.com betul ker yang dia tunjuk tu belimbing tanah....
#9 by kenariSena, Aug 25, 2009
ini memang pokok belimbing tanah la,takkan belimbing buluh kot
kalu dah tak tahu tu cakap jelah....kat umah aku
tumbuh macam rumput....kenali herba kita ...
#10 by labu, Oct 10, 2009
betullllllllllllllllllllllll tu
#11 by Bintang, Oct 29, 2009
mcm bukan aje kat melur.com tu daunnya serupa daun kunyit lebar2..tapi yg ini...mmm...barangkali jenis atau model lain kot? =)
#12 by shoba, Jan 31, 2010
belimbing tanah yang saya pernah tengok bukan camni. Isinya yang kat dalam tanah yang rupanya macam belimbing. Pokok ni sangat mujarab untuk ubat buasir. Bila tengok gambar kat atas, buat konfius je..
#13 by halijah, Feb 3, 2010
betullah tu pokok belimbing tanah. kat pejabat saya melambak ...tumbuh merata-rata.
#14 by ahmad, Feb 21, 2010
assalamualaikum,
mok saya royak kat belakang rumah banyak tapi saya xkenal pun.
esok dia nak tunjuk, bleh amik gambar
#15 by sabri, Mar 27, 2010
salam.belimbing tanah ni adalah pokok herba.Gunanya selain untuk darah tinggi dan kencing manis , ia jg mujarab untuk buasir.Keseluruhan pokok direbus dan air rebusan diminum sehari 2 kali.Buah belimbing (star Fruit) juga baik untuk pengidap sakit buasir.
#16 by Tabib Adam, Oct 26, 2011
Salam kpd suma,

Saya ada buat kapsul herba di perbuat dari pokok Belimbing Tanah (Janggut Adam)sila layari You Tube saya www.janggutadam.com dan sila beri komen ya...selepas tengok You Tube. Tq Untuk oder sila sms @ call Tabib Adam 0176644700
Post Your Comment:
Name:  
Copy the code into this box:  
Popular Tags
Inside Picable
 /  /  /  /  /  /  /  /  /  /  /  /  /
Picable Picable
About Us
Terms of Service
Privacy Policy
Services
Share Photos
Advertise With Us
Navigate
Random Photo
Contact

© 2006-2014 Copyright Stanza Ltd. All Rights Reserved.
BidVertiser